פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
ראיון עם ג'ו בהט, מנכ''ל הונדה
האם המלחמה היא בין היפניות לאירופאיות? ''זה לא מדוייק לדבר על זה כך, למרות שכך רואה זאת רוב העולם'', אומר ג'ו בהט. ''מצב זה נובע מכך שאכן יש מאפיינים דומים במחשבה הייצורית והשיווקית של היפנים, אך צריך גם לזכור שבקרב היפנים ישנם מספר יצרנים הנבדלים אלה מאלה בתכונות רבות''.
''צריך לקחת בחשבון,'' אומר בהט, ''שבפני היפנים עמדה משימה של חדירה לשוק העולמי הכבוש בידי האמריקאיים והארופאיים. כדי לעשות זאת עליך להציע לשוק מוצר ''או יותר טוב, או יותר זול, או שניהם ביחד''. בהכללה, זה מה שעשו היפנים. כאן נבדלות גם החברות היפניות זו מזו: לא כל היפניות מתחרות על המחיר, יש כאלה שמתחרות על האיכות''.
מבחינה זו מונה בהט את סובארו ומיצובישי בין המתחרות על מחיר נמוך, ומולן את הונדה, טויוטה ומאזדה, ובעתיד גם ניסן, הנותנות במוצר הרבה יותר, כחלק מן התפיסה השיווקית שלהן. ''זה לא זול, שהרי יש קורלציה בין המחיר לאיכות - איכות עולה כסף. למעשה, בטווח הארוך זה גם לא יותר יקר, משתי בחינות: א. מכונית יקרה עם מפרט גבוה, עדיין זולה יותר ממכונית ''עירומה'' שיש להוסיף לה במחיר ''אקסטרה'' את כל האביזרים (כך המצב אפילו באירופאיות מכובדות כדוגמת מרצדס). היפנים טוענים שיצור במפרט גבוה מלכתחילה מאפשר להם למכור את הסטנדרטים הגבוהים במחיר נמוך יותר. ב. גישת הונדה אומרת, שעדיף להשקיע בבקרה ובגימור כך שלא יהיה צורך בתיקונים בתקופת האחריות, לעומת הגישה האמריקאית וחלק מן האירופאיות הבונות על תיקון הליקויים בתקופת האחריות. בנוסף, האיכות שומרת טוב יותר על מחיר המכונית המשומשת לטובת הרוכשים, ובונה מוניטין של אמינות לאורך זמן''.
''הגישה היפנית לשיווק שונה מתוך אותו קו מחשבה: העיקר הוא לא המכירה, אלא השירות ושביעות רצון הלקוח מן המוצר לאחר המכירה, כהשקעה לטווח ארוך בנאמנות הלקוחות''. ''כך'' - לדברי בהט - ''הגיע הונדה בארה''ב וביפן לנאמנות לקוחות בגובה 65% (רכישה חוזרת). שיווק הונדה בארץ אינו מופנה אל פלח השוק שמחפש ''משפחתית 4 דלתות 1600 סמ''ק'', אלא אל לקוחות שבודקים כוח סוס, ''מנוע חכם'', אביזרים, ביצועים, בטיחות, שירות ועוד.
השוק הישראלי בהדרגה מתבגר וצועד בכיוון זה''. כהוכחה לכך מביא בהט את דגם הסיביק שנמכר ב-8000 יחידות למרות שסובארו המקבילה זולה ב-25%. ''שיווק ההונדה נעשה גם בפנייה ישירה אל קהל לקוחות ספציפי שזוהה באמצעות מודעות מילים של מוכרי מכוניות פרטיות משנתונים ודגמים מתאימים. שיטה זו היוותה חלק מן הגישה של מיצוב המכונית מול השוק המתאים תוך ראיית צורכי הלקוח, כי אם הלקוח לא יהיה מרוצה ייגרם נזק, בסופו של דבר, למוכר''. ''בדומה לכך'', טוען בהט שהתחרות אמנם בריאה, אך מלחמת מחירים תביא לכך שהלקוח, אשר אולי ירוויח בטווח הקצר, יפסיד בטווח הארוך מכיוון שהורדת המחיר תביא בהכרח להורדת טיב השירות - ''כי גם במכוניות אין ארוחות חינם''.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
ראיון עם ג'ו בהט, מנכ''ל הונדה
האם המלחמה היא בין היפניות לאירופאיות? ''זה לא מדוייק לדבר על זה כך, למרות שכך רואה זאת רוב העולם'', אומר ג'ו בהט. ''מצב זה נובע מכך שאכן יש מאפיינים דומים במחשבה הייצורית והשיווקית של היפנים, אך צריך גם לזכור שבקרב היפנים ישנם מספר יצרנים הנבדלים אלה מאלה בתכונות רבות''.
''צריך לקחת בחשבון,'' אומר בהט, ''שבפני היפנים עמדה משימה של חדירה לשוק העולמי הכבוש בידי האמריקאיים והארופאיים. כדי לעשות זאת עליך להציע לשוק מוצר ''או יותר טוב, או יותר זול, או שניהם ביחד''. בהכללה, זה מה שעשו היפנים. כאן נבדלות גם החברות היפניות זו מזו: לא כל היפניות מתחרות על המחיר, יש כאלה שמתחרות על האיכות''.
מבחינה זו מונה בהט את סובארו ומיצובישי בין המתחרות על מחיר נמוך, ומולן את הונדה, טויוטה ומאזדה, ובעתיד גם ניסן, הנותנות במוצר הרבה יותר, כחלק מן התפיסה השיווקית שלהן. ''זה לא זול, שהרי יש קורלציה בין המחיר לאיכות - איכות עולה כסף. למעשה, בטווח הארוך זה גם לא יותר יקר, משתי בחינות: א. מכונית יקרה עם מפרט גבוה, עדיין זולה יותר ממכונית ''עירומה'' שיש להוסיף לה במחיר ''אקסטרה'' את כל האביזרים (כך המצב אפילו באירופאיות מכובדות כדוגמת מרצדס). היפנים טוענים שיצור במפרט גבוה מלכתחילה מאפשר להם למכור את הסטנדרטים הגבוהים במחיר נמוך יותר. ב. גישת הונדה אומרת, שעדיף להשקיע בבקרה ובגימור כך שלא יהיה צורך בתיקונים בתקופת האחריות, לעומת הגישה האמריקאית וחלק מן האירופאיות הבונות על תיקון הליקויים בתקופת האחריות. בנוסף, האיכות שומרת טוב יותר על מחיר המכונית המשומשת לטובת הרוכשים, ובונה מוניטין של אמינות לאורך זמן''.
''הגישה היפנית לשיווק שונה מתוך אותו קו מחשבה: העיקר הוא לא המכירה, אלא השירות ושביעות רצון הלקוח מן המוצר לאחר המכירה, כהשקעה לטווח ארוך בנאמנות הלקוחות''. ''כך'' - לדברי בהט - ''הגיע הונדה בארה''ב וביפן לנאמנות לקוחות בגובה 65% (רכישה חוזרת). שיווק הונדה בארץ אינו מופנה אל פלח השוק שמחפש ''משפחתית 4 דלתות 1600 סמ''ק'', אלא אל לקוחות שבודקים כוח סוס, ''מנוע חכם'', אביזרים, ביצועים, בטיחות, שירות ועוד.
השוק הישראלי בהדרגה מתבגר וצועד בכיוון זה''. כהוכחה לכך מביא בהט את דגם הסיביק שנמכר ב-8000 יחידות למרות שסובארו המקבילה זולה ב-25%. ''שיווק ההונדה נעשה גם בפנייה ישירה אל קהל לקוחות ספציפי שזוהה באמצעות מודעות מילים של מוכרי מכוניות פרטיות משנתונים ודגמים מתאימים. שיטה זו היוותה חלק מן הגישה של מיצוב המכונית מול השוק המתאים תוך ראיית צורכי הלקוח, כי אם הלקוח לא יהיה מרוצה ייגרם נזק, בסופו של דבר, למוכר''. ''בדומה לכך'', טוען בהט שהתחרות אמנם בריאה, אך מלחמת מחירים תביא לכך שהלקוח, אשר אולי ירוויח בטווח הקצר, יפסיד בטווח הארוך מכיוון שהורדת המחיר תביא בהכרח להורדת טיב השירות - ''כי גם במכוניות אין ארוחות חינם''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.